Tarieven voor vennootschappen en VZW's
Je boekhouding voor je vennootschap of VZW tegen een vaste prijs. Wij zorgen ervoor dat alles netjes wordt verwerkt en de nodige aangiftes tijdig worden ingediend. Dit voor zowel kleine eenmansvennootschappen als ondernemingen met meerder personeelsleden.
Hoe wordt mijn prijs bepaald?
Hoewel elk dossier anders is hebben wij bij Online Boekhouders een prijsbepaling gemaakt die gebaseerd is op 3 elementen:
- Je ondernemingsvorm
- Het aantal te verwerken documenten in je dossier
- Het feit of je al dan niet onderworpen bent aan BTW, en welke aangiftes je indient (maand/kwartaal/geen)
Voor deze prijs ontvang je een basispakket met een vast aantal diensten waarmee je voldoet aan alle wettelijke fiscale en boekhoudkundige vereisten voor je dossier en persoonlijke situatie.
Wat is inbegrepen in dit basispakket?
Met ons basispakket ben je in orde met je boekhouding, BTW- en fiscale aangiftes. Volgende diensten zijn inbegrepen
- Abonnement van je online boekhoudpakket (wij werken met YUKI)
- Abonnement CODABOX (automatische inlezing van je bankuittreksels)
- Een onboarding gesprek na opstart
- Verwerking van je aankoop-en verkoopdocumenten (facturen, bonnetjes, dagontvangsten, …)
- Boekhoudkundig advies per telefoon, mail of op chat
- Opmaak en indiening van je BTW-aangifte (4x) en begeleidend schrijven inzake betaling en voorschotten
- Opmaak en indiening van je Intracommunautaire listing (4x)
- Opmaak en indiening van de jaarlijkse BTW-klantenlisting
- Indienen van fiches 281.20 (bezoldigingen bedrijfsleiders)
- Opmaak jaarlijkse winst- en verliesrekening
- Aangifte in de vennootschapsbelasting
- Opmaak en neerlegging van de jaarrekening + bijlagen
- Opmaak verslagen van de raad van bestuur en de algemene vergadering
- Aangifte in de personenbelasting voor de zaakvoerder en fiscale partner
- 1 cijfer- en adviesbespreking per jaar
Wat is niet inbegrepen in het basispakket?
Met de diensten in het basispakket heb je voldoende om in orde te zijn met je boekhoudkundige en fiscale verplichtingen. Echter, het is mogelijk om onderstaande diensten bij te bestellen.
Opties bovenop het basispakket
|
prijs per maand
exclusief btw
|
---|---|
Volledige functionaliteit YUKI
Maak gebruik van de facturatiemodule / betalingslijst / domiciliëringen / financiële monitor
|
€20 |
Aanpassingen Kruispuntbank en BTW
Adreswijzigingen / verandering van BTW regime / toevoegen van activeiten
|
€80/uur |
Extra meetings
Voor extra vergaderingen die buiten de jaarlijkse cijfer/adviesmeeting vallen
|
€80/uur |
Aangifte personenbelasting voor andere persoon dan je jezelf of fiscale partner
Behandelen van de personenbelasting voor jezelf en je fiscale partner is inbegrepen in de maandprijs
|
€80/uur |
Opmaak financieel plan
Opmaak van een plan naar aanleiding van een financiering of aankoop
|
€100/uur |
Bijstand fiscale controle
Wij helpen je in geval van controle of een vraag om inlichtingen van de fiscus
|
€80/uur |
Verzekering fiscale controle
Verzeker je tegen de extra kosten die volgen uit een fiscale controle
|
Contacteer ons |
Loonverwerking bedrijfsleider (voor vennootschappen)
Opmaak loonfiches en samenvattende staat, berekening en aangifte bedrijfsvoorheffing
|
€180/jaar |
Wat met advies?
Advies is voor elke persoon verschillend, daarom hebben wij in ons basispakket volgende zaken voorzien:
- Een onboarding gesprek van ongeveer 30 minuten na de opstart van de samenwerking
- De mogelijkheid om ons te bellen of te mailen met korte vragen in verband met je boekhouding of fiscale situatie
- De mogelijkheid om vragen te stellen over je documenten binnen YUKI
- Een jaarlijkse cijfer- of adviesbespreking van 1 uur
Heb je meer overleg nodig? Dan kan dat uiteraard. We spreken af hoeveel keer per jaar je wil samenzitten en dan plannen wij samen deze meetings op voorhand in. Deze extra meetings rekenen we door aan ons uurtarief (€80)
Heb je uitgebreide vragen over een specifiek topic? vb. het oprichten van een vennootschap, het aankopen van een pand, het overschakelen naar hoofdberoep, etc.. dan werken wij op dezelfde manier. Je boekt een meeting via onze afsprakenmodule op een tijdstip wanneer dit past en wij rekenen de effectief gewerkte tijd door aan ons uurtarief (€80)
Zo weet je steeds vooraf hoeveel je betaalt en kan je je nood aan advies flexibel en zelf gaan bepalen!
Opstartkost
Om je dossier te kunnen opstarten moeten we heel wat zaken in orde brengen. Hiervoor rekenen we een eenmalige opstartkost aan van 125 EUR: Deze wordt u eenmalig bij het begin van de samenwerking aangerekend voor volgende activiteiten:
Opstart van je dossier, aanmaak van de opdrachtbrief en volmachten, aanmaak van documenten in het kader van de anti-witwas wetgeving, aanmaak login van uw portaal, activatie en configuratie YUKI en opvragen van uw dossier bij uw vorige boekhouder.